lørdag 18. februar 2012

Klikkertrenerkurs 2012

Hurra!

Da er det bestemt; Jeg og Bina fikk plass på klikkertrenerkurset til Karin B. Lyng som driver Canis avd. Stavanger. Jeg skal bli en super trener i løpet av året, og forhåpentligvis få til et like supert samarbeid sammen med Bina. Vi skal bli et superteam! :D

Utdannelsen foregår gjennom hele året, hvor vi har fire undervisningshelger og avslutter med en eksamen.

Dette blir spennende! :D

I dag regner det, og Bina furter på tur. Jeg måtte nesten hale henne med meg på runden vår. I tillegg til furting, er det mye spennende å lukte på. ;) Vi kom oss hjem til slutt, og fikk tørket oss, og inn i varmen. Elisabeth, som også var med på turen, lagte kakao til oss tobeinte, mens min far som syntes synd på furteguri, ga hennet et bein fylt med leverpostei. En bra dag så langt.
Om en time er det ut igjen. Da skal vil til Hellestøstranda og gå tur med Siddisgjengen. Som regel er det en del flere hunder enn menneser på disse turene, og da storkoser Bina seg. Hun løper av gårde med de andre hundene, matmor glemt, og hvis jeg er heldig, får jeg øye på den hvite halesvansen i ny og ne mellom sanddynene.

Bilde fra en tidligere tur på Hellestøstranda. Her er noen av hundene travelt opptatt med godbitsøk.
Photobucket

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar