søndag 19. februar 2012

Hellestøstranda 18.02.12

Endelig frihelg!

I går (lørdag) sov jeg og Bina leenge. Deilig!
Hunder er veldig tilpasningsdyktige, og Bina er definitivt en B-hund, som sine matforeldre. Tonny måtte tidlig på jobb, og da så Bina sin sjanse ganske raskt. Jeg våknet til dette synet:
Photobucket

Etter at vi hadde fått i oss litt mat, lusket vi ned til leiligheten under, hvor vi fant min søster, Elisabeth. Et søtt morgentryne, som ble velvillig med på tur.

Som jeg nevnte i forrige innlegg, var planen å gå tur på Hellestøstranda med Siddisgjengen, og tur ble det. Hvor mange hunder det var, har jeg ingen oversikt over. Men den som måtte trave foran gjengen, over strandynene, for å lete etter pelstrollet sitt, det var meg. Bina hadde funnet seg noen lekekamerater som ikke hørte til oss, og som var på vei en helt annen retning enn oss. Med langline og en hund som har bedret seg på innkalling betraktelig, var det ikke noe problem å hanke henne inn. Heldigvis syntes damene at Bina var "så utrolig snill", at det gikk heldigvis bra. Det er ikke alle som er like sportslige når det kommer til løse hunder.

Her er noen av hundene i godbitsøk i enden av marsjen, før vi snudde og gikk samme vei tilbake.
Photobucket

Vel hjemme måtte både Bina og matmor i dusjen. Hver for seg, altså. Jeg tok ikke bilde denne gang, men hun så vel omtrent slik ut:
Photobucket

Etterpå var det livets glade dager. Spesielt da vi våknet i morges. Tror Bina var en av de få som faktisk jublet over at det hadde snødd i løpet av natten. Her i Stavanger blir det bare til is etterhvert uansett. Men samme dag som det snør, er jo en fin dag. Turen i formiddag gikk til myye snøballspising og løping etter snøballer som Tonny kastet. Matmor hang på slep etter langlinen. Et vakkert syn, vil jeg tro.

Klar:
Photobucket

Angrip snøballen:
Photobucket

Spis snøballen:
Photobucket

Etter middagsbesøk med to små tantebarn, ligger Bina, i skrivende stund, strekk ut i vinterhagen, mens vi tobeinte spiser hjemmelaga fastelavensboller. Nam!

6 kommentarer:

  1. Måtte bare innen om å se hvem den søte jenta var og tar jeg ikke helt feil er hun søster til Fjelldronningens Jackie og datter av Asca og Indy.

    Nydelige Bina!

    SvarSlett
  2. Bina er til å spise opp :-) Vi er veldig heldige som får være sammen med henne i hvedagslivet :-) Hun er et positivt pust inn i familien :-) Du skriver utrolig godt, Inger-Ann! Det skal bli kjekt å følge med i bloggen din :-)

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Inger nr. 1: Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. :) Bina og Jackie har jo to nydelige foreldre, så skulle bare mangle at de ikke ble like flotte. ;) Hehe! Jackie er også veldig fin. Blir spennende når hun skal ha valper i framtiden. :)

    Inger nr. 2 (min mor): Ja, Bina er kjekk å ha rundt seg. ;) Hun synes det er stas å være med "mormor" på tur, selv om hun er den som er mest sliten når dere kommer tilbake fra turene. ;) Takk for all god hjelp med henne. :)

    SvarSlett
  5. Hallo Bina! Lenge siden jeg har pratet med deg! Jeg er Jackie altså!! Synn at du bor så langt unna, men kanskje vi treffes en dag!! Det hadde vært kjempe morro å treffe alle søskna mine igjen. Jeg bor jo med en fl da men. Hun er litt treg for hun vil ikke hoppe å herje så. Litt rart er det, for Roxie (som hun heter) er gamlere en meg. Men jeg er større en henne, He-he. Så jeg vinner nesten vær gang vi bryter!! Stor nuss på nesa til deg Bina, fra søster Jackie!!

    SvarSlett
  6. Oi, Jackie?! Er du også her på dette bloggreiene, som matmor snakker om? Jeg overhørte at du hadde skrevet til meg, så jeg måtte snike meg inn og gi deg et svar. Matmor er opptatt med å gjøre i stand bursdag for matfar, skjønner du. Så da måtte jeg benytte sjansen nå. Og du har kjemperett! Det er megalenge siden vi har sett hverandre! Men selvfølgelig husker jeg deg enda! Jeg har superhukommelse, ser du. :D
    Det hadde vært såå kjekt å treffes! Vi får jobbe litt med disse tobeinte, så kanskje vi kan få til et lappetreff en gang. :)
    Åh, tenk å ha en lappis man kan plage, jeg mener bryte med, hveeer dag!! Åh, det hørtes ut som en drøm! Jeg har hørt hvisking om at det kanskje kommer en til lapp i samme hus som meg, som mormor og morfar skal ha. Jeg håper iallfall ikke jeg blir bytta ut?!? Si ifra om du har noen tips til hvordan jeg skal oppføre meg hvis det kommer en liten snørrvalp inn i huset. Jeg begynner jo å bli ganske voksen nå, tenk! Snart 2 år allerede!! :D Samtidig er det jo utrooolig kjekt å leke, så jeg ser noen fordeler jeg kan dra nytte av. Hmm, jeg skal fundere videre på dette her.

    Oi, jeg snakker meg jo helt bort her! Nå er det snart selskapeligheter her. Jeg må nok ta meg en tur på kjøkkenet for å se om det vanker noe på meg også. Man må alltid dobbelsjekke, i tilfelle...

    Stoor kos tilbake til deg, Jackie! <3

    SvarSlett